keskiviikko 13. helmikuuta 2019

Puhelinliittymän kilpailutus, helppo homma. Eiku...

Tuli tuossa tarkasteltua puhelinliittymän laskua ja aika reipasta laskua tulee. Liittymä on siis ollut minulla jo todella pitkään ja päätin hyvistä neuvoistani kuultua tarttua härkää sarvista ja käydä asian kimppuun. Olen ollut Elisan asiakas hyvin pitkään ja päätin soittaa palveluun, jos sitä kautta irtoaisi lompakko-ystävällisempää tarjousta. Sillä viimeinen lasku mikä tuli oli 46,62€. Elikäs soittoa asiakaspalveluun mistä reippaasti vastattiin ja ohjattiin kollegalle kerrottuani ongelmasta. So far, so good, so what. Tässä välissä kun "ohjataan kollegalle" alkoi hissimusiikit pauhamaan ja ilmoitettiin pienestä ruuhkasta, oletin todella että hommaan ei menisi pitkään. Varttitunnin odotettuani alkoi usko hiipumaan ja lopetin siinä kohtaan homman. Onko vartti pitkä aika jonotella Elisan asiakaspalvelussa? Alkaa se tuntumaan suhteellisen pitkältä ajalta, kun halauaisi edullisempaa liittymää. Seuraavana päivänä kokeilin uudestaan ja sama homma alkoi alusta ja oli lopputuloskin sama. Päätin puhelun. Soitin suoraan kilpailijalle missä kuvio toistui, mutta nyt sain audienssin asiakaspalvelijan kanssa ja jonottaa ei tarvinnut aivan älyttömiä. Selitin siispä kuvion ja sieltä tuli mukavaa tarjousta uusille asiakkaille. Kannattaa siis välillä soittaa sinne "naapurin tontille" eikä aina pyöriä kotikentällä. Elikkäs tarjous oli seuraavanlainen: 19,80/kk, rajaton puheaika ja oliko se 50-100mbit netillä. 12kk soppari jonka jälkeen 29,90/kk. Terveisiä vielä että, voi soitella muutama kk ennekuin alkaa tuo jälkimmäinen numero olemaan laskussa mukana.Vink vink!
Tarina ei vielä päättynyt tähän.
Nyt se kolikon toinen puoli.
Kaikki oli valmiina tarjottimella ja kun annoin hyväksynnän niin,
Bam! Headshot!
Ei mene tilaus läpi? Kumma juttu.
Pääsin linjoille roikkumaan.
Ystävällinen asiakaspalvelija ilmoittaa että, joku estää liittymän vaihdon. Intrumin päässä.
Tämähän nyt kertoi heti itselleni sen mitä epäilin, jokin velka-asioista jarruttaa.
Kovaa peliä siis tiedossa kun ei voi kännykkä liittymää edes vaihtaa puhelimen välityksellä. Mikäli tuo liittymä ei vaihdu saa napostella suuria laskuja liittymästä ja pitkään.

Sen sitten huomaa kun menee verkon kautta tilaamaan uutta liittymää. Varmana herjaa, että nyt ei onnistu ja soittoa asiakaspalveluun.

Seuraavaksi ollaankin yhteydessä Intrumiin ja tiedustellaan tilannetta sieltä.

Voisin kokea tämän homman omituiseksi, jos niinkään ei yllättäväksi, mikäli siellä olevaa probleemaa ei saada sen verran kuntoon jotta, ihminen joka on veloissa, ei voisi sen vertaa helpotusta saada, että voisi edes kännykäliittymän vaihtaa.

Helppoahan veloista eroon pääseminen ei ole. Sen sijaan, että se olisi nopeaa, helppoa ja vaivatonta se onkin täysin noiden vastakohta: Hidasta, vaikeaa ja ärsyttävää.

Mutta toivoa on niin kauan kun on päämääräkin. Veloista pääsee jos vain pitää sen tähtäimessä. Vaikka onkin nihkeät tunnelmat, eikä mikään superpositiivinen kirjoitus tästä nyt tullut, niin toivon silti hyvää kuluvaa viikkoa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti